Dlaczego warto zaufać osobom z dużym doświadczeniem
Hejka!
Ciekawa jestem, czy macie podobnie do mnie. Osobiście, nie lubię załatwiać urzędowych spraw. Zawsze czuje lekki stresik, poddenerwowanie, dość spore zagubienie w tym wszystkim. Czasem nawet błahe sprawy, zwykłe, codzienne drobnostki urzędowe, mogą nas nieźle zestresować. I gdy zastanawiałam się, dlaczego właściwie się tak dzieje, bardzo szybko doszłam do wniosków.
I myślę, że tu nie ma się nad czym głowić, nad czym zastanawiać. Dla mnie sprawa jest prosta. Urzędowe sprawy zazwyczaj bywają stresujące, gdyż nie mamy wystarczającej wiedzy na dany temat. Przynajmniej, patrząc na to wszystko z mojej perspektywy. Zdaję sobie sprawę, że nie każdy ma tak samo jak ja. Najzwyczajniej w świecie, urzędowe pisma, często są pisane mało zrozumiałym językiem. Niby wszystko jest tam po polsku, ale jakby człowiek czytał pismo w innym języku. Czasem trzeba dany tekst przeczytać kilkukrotnie, powoli, by cokolwiek z tego zrozumieć.
Mam wrażenie, że w tych urzędach, sądach, czy innych instytucjach, ktoś specjalnie to tak wszystko komplikuje, zawija, by trudniej było coś załatwić. Mimo rozwoju technologii wciąż wiąże nas masa różnych papierków, dokumentów. Czasem, by załatwić jedną sprawę, trzeba odwiedzić kilka instytucji i to osobiście, by uzyskać jakiś świstek papieru.
Co więc zrobić, by sobie trochę ulżyć? Myślę, że przy tych grubszych sprawach, przy rozwodach, podziałach majątku, przy zrzekaniu się czegoś, przy spadkach i innych takich rzeczach, warto zaufać odpowiedniej osobie. Warto poświęcić czas i znaleźć kogoś zaufanego, kogoś, kto te wszystkie kruczki i małe druczki ma w jednym, malutkim paluszku. Może i będzie nas to kosztować nieco więcej, ale patrząc na to wszystko z dalszej perspektywy, z przyszłości, może nam się to bardziej opłacać.
Zaufany fachowiec to podstawa. Tak na przykład, na stronie rozwodznia.pl znajdziecie odpowiednie osoby, które fachowo Wam pomogą w sprawach rodzinnych. Rozwody, alimenty, podziały majątku itp.
Myślę też, że warto poszukać kogoś, kto specjalizuje się w danej dziedzinie. Kto jest skoncentrowany na danym temacie, na jednej rzeczy. Dzięki temu jego wiedza będzie dokładniejsza, niż u osoby, która zajmuje się wszystkim. W mojej opinii właśnie takiej osobie bym zaufała.
Ciekawa jestem również waszych doświadczeń. Czy Was urzędowe sprawy również tak meczą? Macie jakieś porady w tym temacie?
-----------------
współpraca płatna
Czuję ogromny stres, kiedy muszę załatwić jakąś urzędową sprawę.
OdpowiedzUsuńMa szczęście jestem 12 lat po rozwodzie i nie zamierzam powtarzać tego cyrku. Szkoda, że wtedy nie znałam tej strony, na pewno warto skorzystać z usług osób doświadczonych :)
OdpowiedzUsuńZdecydowanie czasem warto zasięgnąć porady osoby wyspecjalizowanej w danej dziedzinie!
OdpowiedzUsuńBardzo pożyteczny post,ale w tytule chyba wkradł się błąd.
OdpowiedzUsuń